Ajanvaraus

Ajanvaraus

Tarkistathan työnantajaltasi sopimuksen laajuuden (lakisääteisessä sopimuksessa et voi varata aikaa sairasvastaanotolle). 

Mikäli hakeudut työterveyshuoltoon ensimmäistä kertaa, sinun on varattava aika puhelimitse.

Nettiajanvaraus

Nettiajanvaraus on auki 24/7, siirry ajanvaraukseen tästä

Nettiajanvarauksen kautta voit varata:

  • puhelinajan työterveyslääkärille (lääkäri soittaa)
  • puhelinajan työterveyshoitajalle (hoitaja soittaa)
  • vastaanottoajan työterveyshoitajalle
  • terveystarkastusajan työterveyshoitajalle

Terveystarkastusaikaa varatessa huomioi, että työlaji on terveystarkastus ja kesto on vähintään 1 h. Varaathan tarkastusajan omalle työterveyshoitajallesi.

Lääkärin puhelinajalla (5-10 min) voit kysyä tutkimusvastauksia lähetteen tehneeltä lääkäriltä, keskustella oireisiin, tutkimuksiin ja hoitoihin liittyvistä asioita.  
Laboratoriovastauksesi voit katsoa myös Omakanta-palvelusta.

HUOM! Muista ottaa talteen nettiajanvarauksessa saamasi varausnumero ajan muuttamista tai perumista varten.

Puhelinajanvaraus 

020 719 9061

ma-to 8.00 – 16.00
pe 8.00 – 15.00

Olemme uudistamassa ajanvarausjärjestelmäämme, jotta voisimme palvella Teitä paremmin.
Ensimmäisessä vaiheessa otetaan käyttöön uudistettu puhelinajanvaraus maaliskuun aikana.
Uudistettu nettiajanvaraus otetaan käyttöön myöhemmin tänä vuonna.

19.3. alkaen

  • klo 8 – 10 terveydenhuollon ammattilaiset vastaavat kiireellisiin puheluihin
  • klo 10 jälkeen ajanvaraajat vastaavat kiireettömiin puheluihin

 

Kiireettömissä asioissa puhelut mielellään klo 10 jälkeen.​

Valitse asiaasi koskeva palvelulinja:
1. Ajanvaraus
2. Neuvonta/ohjaus
3. Työkyky

Neuvonta ja Työkyky-linjoille voit jättää ainoastaan soittopyynnön, linjalle ei voi jäädä jonottamaan. Soitamme sinulle takaisin mahdollisimman pian, viimeistään seuraavana arkipäivänä.
Soittopyynnön jätettyäsi, yritämme tavoittaa sinua kaksi kertaa.

Kiireellisessä asiassa valitse 1. (ajanvarauksen palvelulinja).

Voit jättää vain yhden soittopyynnön kerrallaan. Jos olet jättänyt soittopyynnön ajanvaraukseen, et voi jättää soittopyyntöä neuvonta- tai työkykylinjaan, ennen kuin sinulle on soitettu takaisin.

Ohje soittopyynnön jättämiseen:

  • Kuuntele puhelinvastaajan ohjeet loppuun saakka
  • Valitse asiaasi koskeva palvelulinja (1. ajanvaraus, 2. neuvonta/ohjaus, 3. työkyky)
  • Vastaajassa kysytään, haluatko jatkaa jonotusta vai jättää soittopyynnön
  • Toimi ohjeen mukaan kunnes linja sulkeutuu

Puhelinpalveluumme soittaminen ja jonottaminen on maksullista. Hinta riippuu soittajan puhelinliittymästä. Matkapuhelimesta maksu on keskimäärin 7–10 snt/min.

Muista perua aikasi edellisenä arkipäivänä, mikäli et sitä tarvitse.
Perumattomasta ajasta sinulta peritään 36,24 €.